Saturday 13 January 2024

M.u.s.t.a.p.a R.a.m.l.i

"Late Post"

Percaya atau tidak. Kena percaya takdir Allah s.w.t. rukun Iman buat semua umat Islam. Tak dapat nak di ucapkan, Berkampung di Hospital Sultanah Nora Ismail satu perasan yg x dapat digambarkan. Hujan sepanjang hari yang tidak henti. Air yang mencurah memberi rahmat. Untuk pertama kalinya aku x mampu nk ziarah orang sakit. X mampu nk melihat, x kuat nak hadapi. Aku menolak nak naik menjenguk. Aku x nak. Xtau kenapa. Tapi akhirnya ku pujuk diri utk melihat nya. Allahuakbar, allahuakbar, allahuakbar. Tenang raut wajahnya. Aku masih mengharapkan kesembuhan buatnya. Pulang sebentar utk cergas kan diri, doc call keadaan makin tidak memberangsangkan. Allah, xdapt nk luahkan. Terus ke hospital kembali. Perkhabaran yg doc smpaikan menunggu saat, aku masih percaya ada kesembuhan. 1hb Allah s.w.t hadirkan dirinya dimuka bumi, 2hb Allah s.w.t mengambil nya kembali.

 Innalillahiwainnahirojiun...

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون. 

Hari terang, hujan berhenti. Cuaca sayu, x panas x hujan. Walhal banjir mulai sekitar kaw. Kg. Allahuakbar. Orang baik, Allah sayang kan. Amat mudah bagi nya. Van jenazah yg sampai pada waktu nya, persiapan di rumah mudah, urusan perkebumian mudah, dapat melihatnya sekejap sgt. Aku ralat. Semua mudah buatnya. Sgt mudah. Terima kasih ya Allah. 

Abg Mus,

Moga kita berjumpa di syurga. Adeq, adeq klu dia panggil adeq beradeq dia yg lain. Moga ditempatkan bersama2 para nabi & rasul. Dijauhi dr azab kubur, diterangi dengan cahaya. Rahmati & dilindungi nya ya Allah 🤲

No comments:

Post a Comment